Wednesday 12 November 2014

Manfaat Minyak Ikan kepada Tubuh






Ikan dikenali sebagai makanan sihat. Pelbagai keistimewaan kepada manusia baik isi sampailah ke minyaknya. Berikut adalah antara manfaat daripada ikan.

1. Mencegah penyakit kardiovaskular
kandungan asid lemak Omega-3 di dalam ikan dikatakan berupaya menurunkan tekanan darah, mengurangkan masalah darah beku seterusnya menyihatkan jantung. Secara tidak langsung, ia membantu menghindari penyakit kardiovaskular yang membahayakan.

2. Melawan Penyakit
Sejak akhir-akhir ini, ramai yang menghidap Kanser terutama sekali di kalangan wanita. Daripada kanser Payu Dara, Kanser Rahim, Kanser Darah, dan sebagainya. Penyakit ini membahayakan kesihatan malah boleh mengancam nyawa sekiranya tidak dirawat dari awal. Bagaimanapun, risiko mendapatkanya masih boleh dikurangkan dengan mengambil ikan. Kandungan bahan yang terkandung dalam ikan  sangat bagus untuk mencegah penyakit ini daripada berlarutan.

3. Meningkatkan Fungsi Otak
Omega-3 yang terkandung dalam minyak ikan amat baik untuk meningkatkan fungsi otak.

4. Mengurangkan Tekanan
Kesibukan bekerja sepanjang hari boleh meningkatkan tekanan yang dialami. Baik hal kerja, mahupun peribadi, masalah pasti akan tercetus. Pelbagai cara anda perlu lakukan untuk mengurangkan tekanan seperti melakukan rutin yang menyeronokkan, bersenam atau melancong. Dalam sebuah kajian yang pernah dijalankan terdapat bukti bahawa individu yang kerap mengambil ikan dalam pemakanan seharian kurang berisiko untuk diserang tekanan.

Terdapat juga tindak balas yang positif daripada pengguna Omega Guard Shaklee.


ha.. tengok testimoni kakak di atas tu. Selepas 3 bulan ambil Omega Guard, konsisten ambil 1 biji setiap hari tangan kebas-kebas dah pulih, kulit muka cantik kemerah-merahan awet muda gitu.. Muda dari usia sebenar.

Perkongsian Aini Asyrafi pula. Masalah anak-anak berkahak dan nafas berbunyi kuat dah dapat dikurangkan. Malah anaknya rajin belajar.
Omega Guard juga membantu melegakan masalah kulit sensetif. Anak-anak yang ambil Omega Guard, tahap imunisasi badan ditingkatkan. Sebab tu, anak-anak jarang dijangkiti penyakit selesema kerana imun badan sangat baik.

Terdapat banyak lagi perkongsian penguna Omega Guard Shaklee.



Anda sangat bertuah kerana bertemua blog superstarvitamin.blogspot.com kerana pada bulan November 2014, terdapat Promosi Hebat!



Ataupun, Beli 2 botol Omega Guard, dan dapatkan Diskaun 5 % daripada harga biasa.

Tempah Sekarang selagi stok masih ada!

Untuk tempahan produk sila sms / whatsap 013-8577278   Crist

Ataupun add saya di Facebook Crist Inna  sila klik link di sebelah untuk sampai terus ke facebook saya.

Semoga kita bertemu lagi di lain perkongsian.

Salam Ceria.

Nota : Sesetengah info diambil dari Majalah Wanita / info sihat.
            Testimoni di atas tidak menjamin semua individu mendapat kesan yang sama. Ia bergantung kepada penerimaan dan 

            tindak balas badan seseorang.

No comments:

Post a Comment